Sabtu, 17 Disember 2011


SOLO Indonesia - Kejayaan Malaysia meraih enam pingat emas, lima perak dan tiga gangsa pada hari pertama temasya Sukan Para ASEAN 2011 edisi keenam membuktikan kesungguhan atlet Orang Kelainan Upaya (OKU) untuk mengharumkan nama negara di rantau ini.

Dengan jumlah kutipan pingat itu, Malaysia kini menduduki tempat keempat dalam carta keseluruhan dengan 14 pingat. Thailand berada di tempat pertama dengan kutipan keseluruhan 40 pingat iaitu 19 emas, 14 perak dan 7 gangsa, mengatasi tuan rumah Indonesia yang mengumpul 15 emas, 7 perak dan 15 gangsa dengan kutipan keseluruhan 37 pingat.

Vietnam berada di depan Malaysia dengan kutipan 6 emas, 13 perak dan 8 gangsa dengan kutipan keseluruhan 27 pingat. Pingat emas pertama Malaysia semalam disumbangkan oleh Hemala Devi Enikutty dalam acara merejam lembing Kategori F12, Azlan Yusof (lempar cakera) dan Nursuhana Ramlan menerusi acara merejam lembing kategori F20 wanita (gangguan pembelajaran).

Friden Dawan pula melakukannya dalam acara renang 400m gaya bebas kategori S10 (cacat anggota kaki), Razak Tambi menerusi acara 50m kuak lentang lelaki kategori SB9 (kecacatan kaki) dan Choo Kam Chan dari acara tenpin boling lelaki kategori TB2 (buta). - HarianMetro

0 ulasan:

INFO TontonTV

Malaysia -
Click To Find Out More :
A step closer to your dreams
It's a great time to whizz off with an MPV
Most Wonder-ful Galaxy Series
Are you ready for the most thrilling undercover mission of your life?





Tutup My NuffnangTolong Support GANG :)

TOP Referer