Isnin, 5 Disember 2011
 If you love sharing with your friends on the latest happenings, trends and brands that you like and love, then Churp Churp is definitely for you! We are a community that rewards social media influencers like you for sharing messages on the latest updates, campaigns and events! As a member, you can also join the different contests & events that we have from time to time to mingle around with like-minded fellow Churpers! You will get email notifications regarding the latest updates and events from time to time! Awesome, yes? Read more about ChurpChurp
Mungkin ramai yang dah tahu cara nak pasang ChurpChurp kan? Bagi yang belum tahu, TontonTV akan tunjukkan cara bagaimana mendapatkan kod kempen ChurpChurp terutamanya url kempen dan imej kempen. 2 benda ni penting sekiranya anda ingin letakkan mana-mana kempen dari ChurpChurp secara manual di blog anda. Jika belum ada ChurpChurp, daftar dahulu DI SINI. (Boleh login guna Fb atau Twitter).

Setelah login ke ChurpChurp anda bolehlah memilih kempen mana yang ingin dikongsikan dan pilih Share This. Lihat gambar di bawah :


Kemudian anda akan dibawa ke halaman untuk kempen tersebut. Di sini anda bolehlah menyalin url imej dengan klik kanan pada gambar kempen. Copy dan simpan dahulu ke dalam Notepad atau Word. Anda akan mendapat url imej seperti ini - http://cdn.main.churpchurp.com/buzz/img/6441/8362.jpg. Rujuk gambar di bawah :


Seterusnya anda perlu menyalin url atau link kempen anda. Kalau tak ada link ini, macam mana nak kongsi dengan kawan-kawan kan? Baiklah, skroll ke bawah halaman kempen tersebut sehingga bertemu gambar seperti di bawah ini :


Copy link seperti ditunjukkan di atas. Simpan ke dalam Notepad atau Word anda dahulu. Anda akan mendapat Uniform Resource Locator (URL) kempen ChurpChurp seperti ini - http://www.churpchurp.com/khatgrafik/share/UMobileBBK Link inilah yang akan digunakan bersama-sama url imej yang disimpan tadi untuk tujuan promosi.

Ulangi langkah-langkah di atas untuk kempen yang lain.

Ok, sekarang bolehlah anda letakkan kempen-kempen tersebut misalnya di sidebar blog. Ada banyak cara untuk letakkan kempen ChurpChurp ini. Salah satu cara mudah dan pantas adalah menggunakan fungsi auto-publish seperti yang TontonTV terangkan DI SINI. Mungkin lepas ini TontonTV akan tunjukkan cara manual pulak. Jadi apa tunggu lagi, Jom ChurpChurp!


0 ulasan:

INFO TontonTV

Malaysia -
Click To Find Out More :
A step closer to your dreams
It's a great time to whizz off with an MPV
Most Wonder-ful Galaxy Series
Are you ready for the most thrilling undercover mission of your life?





Tutup My NuffnangTolong Support GANG :)

TOP Referer