Isnin, 5 Disember 2011


TIDAK salah untuk pemain Harimau Muda yang sudah mencapai usia 21 atau 22 tahun menyertai kelab atau negeri tetapi jurulatih baru mereka harus memastikan tahap kecergasan dan permainan mereka sama atau lebih baik daripada ketika bersama pasukan muda kebangsaan itu.

Itu pandangan peribadi bekas jurulatih kebangsaan, B Sathianathan ketika ditanya mengenai ‘sistem pelik’ pembangunan bola sepak di Malaysia yang menyaksikan badan induk - Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) - melatih pemain muda tetapi akhirnya 'diculik' persatuan negeri atau kelab ketika masih mampu bersama skuad muda kebangsaan.

"Saya sendiri sebagai jurulatih - jika saya mengambil khidmat pemain Harimau Muda - akan pastikan mereka sentiasa berada dalam kesebelasan utama dan mempunyai tahap kecergasan tertinggi seperti bersama skuad muda kebangsaan," kata Sathianathan yang kini mengendali pasukan Tentera.

"Ia menjadi tanggungjawab jurulatih memastikan pemain ini konsisten dalam latihan dan permainan kerana mereka ini adalah aset negara. Malah, pergaulan dan aktiviti mereka di luar padang juga harus dijaga kerana ia akan memberi kesan kepada skuad kebangsaan sekiranya mereka dipanggil semula." ~ sumber BeritaHarian


0 ulasan:

INFO TontonTV

Malaysia -
Click To Find Out More :
A step closer to your dreams
It's a great time to whizz off with an MPV
Most Wonder-ful Galaxy Series
Are you ready for the most thrilling undercover mission of your life?





Tutup My NuffnangTolong Support GANG :)

TOP Referer